طرز تهیه ملات سرامیک کف و دیوار | آموزش تصویری

فهرست مطالب


ملات یکی از المان‌های مهم در نصب کاشی و سرامیک است. هر چه کیفیت ملات بهتر و یکدست‌تر باشد، کاشی و سرامیک با کیفیت بهتری به کف یا دیوار می‌چسبد و در طولانی مدت با شستشو و رفت‌وآمد مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. قبل از بررسی طرز تهیه ملات سرامیک کف، باید آماده سازی کف برای سرامیک کاری را به درستی انجام دهید تا ملات به اصطلاح خیلی منتظر نماند که خشک شود. سپس، ملات لازم را درست کرده و شروع به کار کنید. البته باید بدانید علاوه بر اینکه ملات مناسب در کیفیت کار مهم است، کاشی و سرامیک درجه یک هم تأثیر زیادی دارد. برای تهیه بهترین کاشی و سرامیک می‌توانید به نمایندگی کارخانه تولید سرامیک پرسلان برتر کشور، شرکت کاشی پارس در شهر خود مراجعه کرده و محصول مورد نظر را تهیه کنید.

روش تهیه ملات سرامیک کف

قبل از بررسی عمقی نحوه تهیه ملات باید به این نکته مهم توجه کنید که ملات سیمانی از نظر قوام باید به شکل خامه باشد تا یک ملات مرغوب به حساب بیاید. یعنی نباید شل یا بسیار سفت باشد و شکل و حالت آن درست مانند خامه باشد. برای نصب سرامیک پرسلان با ملات باید از ملات سیمانی استفاده کنید. برای تهیه ملات سیمانی ابتدا باید مواد اولیه که شامل سیمان، آب، ماسه و خاک سنگ است را آماده کنید. طرز تهیه ملات سرامیک کف به این شرح است: 
ابتدا باید ماسه و سیمان را به یک اندازه ترکیب کرده، آب را به همان اندازه سیمان و ماسه اضافه کنید و این مواد را با هم مخلوط بنمایید. برای اینکه محصول نهایی کیفیت بهتری داشته باشد، توصیه می‌شود ابتدا آب را در سطل پلاستیکی بریزید و سپس، مخلوط سیمان و ماسه را به آن کم کم اضافه کنید تا این مواد به خوبی باهم ترکیب شوند.
برای تهیه آستر تخته ماله‌ای نیز باید از سیمان به همراه خاک سنگ استفاده کرد و برای تهیه دوغاب نیز باید سیمان را با مقداری پودر سنگ مخلوط کنند تا بتوانند این ماده را در درز بین کاشی و سرامیک بریزند.

روش تهیه ملات کاشی کف

طرز تهیه ملات کاشی و سرامیک با هم متفاوت است و شاید باید گفت که تفاوت در طرز تهیه ملات سرامیک کف و کاشی از تفاوت در این دو محصول نشات می‌گیرد که در مقاله فرق کاشی و سرامیک به آن به‌طور مفصل اشاره شده است. اما، می‌توان گفت، ملات کاشی کف باید چسبندگی بیشتری داشته باشد تا کاشی در طولانی مدت لق نشده و نشکند.
طرز تهیه ملات کاشی کف به این صورت است که ابتدا باید موادی چون خاک رس، گچ، ماسه، سیمان و رنگ سیمان و سیمان رنگی را با هم ترکیب کنید و سپس، با تهیه یک ملات درست و حسابی، شروع به نصب کاشی کف کنید.

طرز تهیه ملاک سرامیک و کاشی کف

بهترین ملات برای سرامیک کاری کف

همه چیز در کاشی کاری از تهیه ملات باکیفیت شروع می‌شود. ملات زیرساز کار است و اگر پایه و اساس کار مشکل داشته باشد، تا ثریا دیوار کج بالا خواهد رفت. به همین دلیل، باید به طرز تهیه ملات سرامیک کف دقت ویژه‌ای کرد.
بهترین ملات برای سرامیک کاری کف، ملاتی است که توسط فردی بامهارت و با سابقه با دقت بالا تهیه شده باشد. بهترین ملات از مخلوط کردن سیمان با ماسه به وجود می‌آید که دستورالعمل‌های مختلفی برای نسبت استفاده این دو وجود دارد که در این میان، به نظر می‌رسد که نسبت یک به شش سیمان به ماسه است. این فرمول تهیه بهترین نوع ملات است که می‌توانید در سرامیک کاری کف از آن استفاده کنید.

بهترین ملات برای سرامیک کف و دیوار

طرز تهیه ملات سرامیک دیوار

طرز تهیه ملات سرامیک دیوار به این صورت است که باید پودر سنگ یا ماسه نرم، آب و سیمان را با هم مخلوط کنید تا ملات مناسب سرامیک دیوار به عمل بیاید. اما، فوت کوزه گری در تهیه ملات مناسب و با کیفیت، رعایت کردن نسبت مواد اولیه است. در تهیه ملات سرامیک دیوار باید مقدار ماسه سه برابر سیمان باشد. درحالی‌که، میزان آب و سیمان می‌تواند یک اندازه باشد. اگر قرار است نمای ساختمان را سرایک کنید، باید توجه کنید که نسبت پودر سنگ به سیمان سفید 30 به 70 است و این یعنی باید 30 درصد خاک سنگ و 70 درصد سیمان استفاده کنید تا ملات مرغوب و خامه شکل تهیه کنید.

طرز تهیه ملات کاشی و سرامیک دیوار

جمع بندی مطالب

طرز تهیه ملات سرامیک دیوار یا کف نقش مهمی در زیبایی، ماندگاری و طول عمر سرامیک یا کاشی ایفا می‌کند. هنگام تهیه ملات کاشی و سرامیک باید به این نکته توجه کنید که مواد به کار رفته در تهیه ملات کاشی کاری با ملات سرامیک کاری متفاوت است. اگرچه که طرز تهیه ملات سرامیک و کاشی به دلیل تفاوت ساختار کاشی و سرامیک با هم متفاوت است؛ اما، هر دو باید کیفیت بالایی برای نصب کاشی و سرامیک داشته باشند.

سؤالات متداول

تهیه ملات سرامیک کف با دیوار فرق دارد؟

بله، تاحدودی بسته به دیواری که قرار است سرامیک کاری شود متفاوت خواهد بود. به‌طور مثال در تهیه ملات سرامیک کاری دیوار نمای ساختمان نسبت مواد استفاده شده و حتی خود مواد کمی متفاوت است.

طرز تهیه ملات سرامیک کف با کاشی کف فرق دارد؟

بله، طرز تهیه ملات کاشی و سرامیک به دلیل تفاوت این دو محصول با هم متفاوت است. ملات کاشی باید چسبندگی بیشتری داشته باشد.

چطور ملات برای سرامیک کف تهیه کنیم؟

طرز تهیه ملات سرامیک کف به این صورت است  که باید سیمان و ماسه را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را به مقدار آبی که از قبل تهیه کردید اضافه کنید تا ملات درست شود.

درجه بندی کاشی و سرامیک روی نحوه ساخت ملات سرامیک کف و دیوار تأثیر دارد؟

خیر، این درجه بندی کاشی و سرامیک نیست که باعث تفاوت در نوع ملات می‌شود. بلکه، این کاشی و سرامیک هستند که هر کدام ملات مخصوص به خود را لازم دارند تا بتوان آن‌ها را در مکان مورد نظر نصب کرد. 

نظرات کاربران

کد امنیتی