چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی؛ آموزش تصویری

فهرست مطالب


زیبایی ظاهری بنا نقش مهمی در القای حس خوب به بیننده ایفا می‌کند. ساختمانی که از کاشی و سرامیک با کیفیت در ساخت آن استفاده می‌شود، به زودی کهنه و فرسوده نمی‌شود. به ویژه، اگر این بنا یک رستوران، سینما یا سایر محافل عمومی باشد که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته، این نوسازی شامل فضای خانه‌های شخصی نیز هست. برای مواردی که یک بخش کاملا تخریب یا ترمیم می‌شود تا به بافت سیمانی زیرین می‌رسد، چسباندن کاشی روی دیوار ممکن است کمی متفاوت باشد. البته، در رابطه با این موضوع قبلا کامل توضیح داده شده است و حتی در خصوص چسباندن کاشی روی دیوار گچی نیز صحبت کرده ایم. اینجا سعی می‌کنیم، کمی جزیی‌تر موضوع را بررسی کنیم و ببینیم، چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی چگونه است!

چسباندن کاشی و سرامیک روی دیوار سیمانی

اگر قرار است سطحی را که قبلا سیمانی بوده است، با کاشی یا سرامیک بپوشانید، ابتدا بهتر است هنگام آنها، نحوه نصب این مدل کاشی یا سرامیک را از فروشنده بپرسید. چون ممکن است کاشی یا سرامیکی که انتخاب کردید، به شیوه خاصی نصب شود.

سعی کنید کاشی مرغوبی تهیه کنید که با یک ضربه به اصطلاح لب پر نشود یا به مرور زمان کیفیت خود را از دست ندهد. شرکت کاشی پارس با بیش از 50 سال سابقه در عرصه تولید کاشی و سرامیک و صادرات به کشورهای دیگر یکی از شرکت‌های قابل اعتمادی است که محصولات با کیفیت تولید می‌کند.

در رابطه با چسباندن کاشی باید نکاتی را رعایت کنید. قبل از چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی، ابتدا باید سطح زیرین را کاملا صاف و مسطح کنید. پستی بلندی‌های روی سطح را به کمک ابزار ویژه اندازه بگیرید تا بتوانید میزان ملات لازم اعم از چسب یا سیمان را برای کاور کردن سطح تهیه کنید. گام دیگر این است که سطح برای چسباندن سرامیک باید خشک باشد. پس به این نکته نیز توجه کنید.

می‌توانید سطح را با یک لایه نازک سیمانی یا چسب، بسته به انتخاب خودتان، بپوشانید تا سطح یکدست شود. بعد، کاشی را بچسبانید و در نهایت با دوغاب کاری، فضای خالی بین کاشی را پر کنید. به این شیوه هم نمای کار زیبا و مرتب می‌شود، هم کاشی سفت و درست سر جای خودش می‌چسبد. بهتر است در این مورد از استادکار خبره استفاده کنید؛ چرا که چسباندن کاشی با چسب تبحر خاصی لازم دارد.

نکات کاشی کاری روی دیوار سیمانی

اولین نکته در کاشی کاری، تهیه کاشی مرغوب و درجه یک است که دوام بالایی داشته باشد تا بعد از یک مدت کوتاه ترک نخورد یا خراب نشود. در کنار این نکته، عوامل موثر دیگری در کاشی کاری روی دیوار سیمانی مهم هستند.

  • کاشی باید در برابر رطوبت مقاوم باشد تا در فضاهایی که به شدت با رطوبت درگیر است دچار مشکل نشود. فضای استخر، حمام، دستشویی و مانند آن به مراتب مدت زمان زیادی با رطوبت سروکار دارند. بنابراین، باید به این موضوع توجه کنید.
  • کاشی کاری روی دیوار سیمانی نیازمند زیرسازی قوی است تا کاشی محکم روی سطح بچسبد. در غیر اینصورت، بعد از یک مدت سطح زیرین خالی شده و کاشی یا سرامیک از جای خود بلند می‌شود یا به اصلاح لق می‌شود.
  • چسباندن کاشی در محل مناسب و برش متناسب با جایگاه آن یکی دیگر از نکاتی است که هنگام چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی باید به آن توجه کنید.
  • مرحله دوغاب دهی، مرحله ویژه‌ای است. چرا که به استحکام بیشتر کاشی کمک کرده و از شل شدن آن جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، باید به درستی شیار بین کاشی را بپوشاند.

ابزارهای لازم برای نصب کاشی روی دیوار سیمانی

انجام هر کاری به ابزار ویژه‌ای احتیاج دارد تا به کمک آن‌ها بتوانید به درستی چیزی را انجام دهید. برای چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی به ابزاری که در ادامه معرفی می‌کنیم احتیاج است تا بتوان کار را تمیز و مرتب به سرانجام رساند.

  • ملات سیمانی یا چسب
  • خط کش برای اندازه گیری ابعاد خاص
  • عینک برای حفظ ایمنی چشم هنگام برش زدن کاشی به کمک دستگاه فرز
  • دستگاه فرز یا ابزار دیگری که برای برش کاشی لازم است.
  • انبر مخصوص
  • گچ خط کشی
  • شمشه
  • تراز
  • سطل و اسفنج برای پاک کردن سطح مورد نظر
  • تخته الوار
  • گونیا برای اندازه‌گیری زوایای قائم گوشه دیوارها و مدیریت نصب کاشی و سرامیک در جای مناسب

خرید بهترین کاشی دیوار به شکل عمده

برای خرید کاشی، با ارائه متراژ بنا می‌توانید از قیمت عمده کاشی دیوار مطلع شوید. برای ثبت سفارش بهتر است با نمایندگی کاشی پارس در شهر خود یا دفتر کارخانه تماس بگیرید تا لیست قیمت عمده برای شما ارسال شده و بتوانید خرید را نهایی کنید.

جمع بندی

چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی مراحل ویژه‌ای دارد. برای این کار باید ابتدا نوع ملاتی که می‌خواهید استفاده کنید را مشخص کنید تا با کمک آن بتوانید کاشی یا سرامیک مورد نظر را تهیه کنید. زیرساخت کار را باید هم سطح کنید تا پستی بندی‌های موجود در سطح باعث شل شدن کاشی در آینده نشوند. برای مراقبت بیشتر بهتر است حین کار از ابزارهای حفاظتی مانند دستکش و عینک استفاده کنید.

سوالات متداول

برای چسباندن کاشی و سرامیک روی دیوار سیمانی داخلی چه شرایطی لازم است؟

انتخاب ملات با توجه به محل مورد نظر و سلیقه شخصی شما قابل تغییر است. اگر می‌خواهید در محیط داخلی از چسب برای چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی استفاده کنید، باید گفت که وزن کاشی نباید بیش از 50 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از 60 × 60 سانتی متر مربع باشد. در صورتی که کاشی شما فاقد این شرایط بود، باید از زیرسازی فلزی و کاهش فواصل استفاده کرد.

چه پیش نیاز و آماده سازی هایی برای چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی نیاز است؟

پیش نیاز چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی، تهیه ملات مناسب، تمیز کردن سطح مورد نظر و از بین بردن پستی بلندی‌های آن به کمک یک لایه سیمانی یا یک لایه نازک از چسب است. اگر  پستی بلندی‌ها رفع نشود، در نهایت، منجر به شل شدن کاشی خواهد شد.

نظرات کاربران

کد امنیتی