نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار در سال 1403

فهرست مطالب


برای اینکه بتوانید برآورد درستی از کل هزینه کاشی کاری داشته باشید تا بتوانید کار را شروع کنید، بهتر است میزان دستمزد کاشی کار را نیز بررسی کنید. نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار در سال 1403 به عوامل متعددی وابسته است. هر کدام از این عوامل که شامل متراژ کار، درجه کاشی، روش و زمان نصب و نوع زیرسازی هستند، تخمین درستی از هزینه نهایی به شما می‌دهد. برای تهیه کاشی مرغوب و با کیفیت می‌توانید از بهترین و برترین شرکت تولید کننده انواع کاشی پرسلان و کاشی دیواری درجه یک، کاشی پارس، محصول مورد نظر را تهیه کنید. برای اینکه بتوانید کاشی یا سرامیک مورد نظر را مطابق با نیازتان تهیه کنید، می‌توانید جزئیات بیشتری را در مقاله تفاوت کاشی و سرامیک مطالعه کنید تا راهنمای خوبی برای شما باشد.

چه فاکتورهایی روی نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار اثر دارند؟

کاشی کاری هنر پر زحمتی است که باعث زیباتر شدن بنای خانه شما چه در داخل و چه در نمای ساختمان می‌شود. در کنار تهیه کاشی، سرامیک و مصالح، هزینه دیگری را باید بر این هزینه‌ها اضافه کنید و آن دستمزد کاشی کار است. نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار با توجه به فاکتورهای مختلفی ممکن است متغیر باشد که سعی می‌کنیم همه را با جزییات به صورت کامل توضیح دهیم.

متراژ

متراژ بنا عامل تعیین کننده بر دستمزد کاشی کار است؛ هر چه متراژ مورد نظر کوچکتر باشد، دستمزد کمتری باید پرداخت کنید. نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار به این صورت است که کاشی کار مبلغی را برای هر متر مربع تعیین می‌کند و در پایان کار، هر چند متری که کار کرده است را در مقدار پایه ضرب می‌کند تا مبلغ نهایی را اعلام کند. البته، متراژ تنها فاکتور تعیین کننده دستمزد کاشی کار نیست و عوامل دیگری نیز دخیل هستند.

ابعاد و سایز

عامل دیگری که بر دستمزد کاشی کاری ساختمان تاثیر گذار است، اندازه و ابعاد کاشی است. کاشی‌های کوچک و مینیاتوری دستمزد نصب بیشتری دارند؛ چرا که این کاشی‌ها بسیار کوچک بوده و نصب آن همراه با ریزه کاری و سختی است بنابراین دستمزد بیشتری دارند. هرچه ابعاد کاشی بزرگتر باشد، هزینه دستمزد کاشی کار کمتر خواهد شد. البته، کاشی و سرامیک‌های بسیار بزرگ که کنترل و نصب آن دشوار باشد نیز دستمزد بالایی دارند. در واقع، می‌توان گفت کاشی و سرامیک در ابعاد متوسط هزینه نصب کمتری نسبت به کاشی و سرامیک خیلی بزرگ دارند.

کاشی کار در حال محاسبه ابعاد

محل نصب

اگر قرار است کاشی کاری در فضایی اجرا شود که به لحاظ موقعیت، دسترسی دشواری داشته باشد، بر میزان دستمزد کاشی کار تاثیر می‌گذارد. در واقع سختی کار، هزینه کاشی کاری را افزایش می‌دهد.

زمان نصب

نصب کاشی به دو دسته تقسیم می‌شود. در صورتی که قرار است کاشی و سرامیک را برای اولین بار روی بنای در حال ساخت نصب کنید، هزینه دستمزد کاشی کار مبلغ متفاوتی خواهد داشت نسبت به زمانی که قرار است کاشی قبلی را جدا کنید و کاشی جدید نصب کنید. در واقع، تخریب کاشی دیوار و نصب کاشی جدید هزینه به مراتب بیشتری نسبت به نصب کاشی برای اولین بار روی سطح دارد.  

جنس کاشی و سرامیک

عامل دیگری که بر نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار تاثیرگذار است، درجه بندی کاشی و سرامیک است. هر چه کاشی مرغوب‌تر باشد و به لحاظ درجه بندی، درجه یک باشد، محاسبه هزینه کاشی کاری برای آن بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه کاشی پرسلان جزو کاشی‌های با کیفیت محصوب می‌شود که هزینه نصب بیشتری دارد بد نیست برای آشنایی بیشتر با کاشی پرسلان به مقاله کاشی پرسلان چیست مراجعه کنید.

روش نصب

نصب کاشی و سرامیک به روش‌های مختلفی همچون استفاده از دوغاب، چسب، اسکوپ یا به روش خشک قابل انجام است که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله نحوه نصب سرامیک پرسلان مراجعه کنید تا با جزییات این روش‌ها آشنا شوید.

نصب کاشی با روش های مختلف برای هزینه و دستمزد کاشی کاری

مهارت و میزان تجربه

مهارت و میزان تجربه در کاشی کاری و اغلب مشاغل گزینه تأثیر گذار بر مقدار دستمزد بوده است. هر چه کاشی کار مهارت بیشتری در اجرا و نصب کاشی داشته باشد، دستمزد بالاتری دریافت می‌کند. دلیل دستمزد بالا برای افراد ماهر این است که کار خود را هرچه تخصصی‌تر و تمیزتر تحویل خواهند داد و نتیجه نهایی با آنچه در ذهن دارید، همسو خواهد بود.

نوع زیرسازی

اساس کاشی کاری، زیر سازی آن است. اگر زیرسازی کار درست نباشد، ممکن است کاشی لق شده و بشکند. به همین جهت، در صورتی که زیرسازی کار خوب نباشد، استاد کار باید دوباره زیرسازی کار را همانگونه که در ذهن دارد انجام دهد. به همین دلیل، زیرسازی را در محاسبه هزینه کاشی کاری نباید دست کم گرفت. در این خصوص می‌توانید به مقاله آماده سازی کف برای سرامیک کاری یا زیرسازی برای نصب سرامیک مراجعه کنید تا اطلاعات کامل پیدا کنید.

آماده سازی زیر ساخت برای کاشی کاری

مکان یا شهر

موقعیت مکانی کاشی کاری بر نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار تاثیر می‌گذارد. اگر کاشی کاری در بخش دور افتاده‌ای انجام شود که رفت و آمد به آنجا زمان زیادی لازم داشته باشد و هزینه بر باشد، دستمزد کاشی کاری ساختمان بالطبع افزایش خواهد یافت. از طرفی معمولا هزینه کاشی کاری ساختمان در مراکز استان بیشتر از شهرستان است.

دستمزد کاشی کاری ساختمان چطور پرداخت می شود؟

بعد از آشنایی با نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار، نوبت به نحوه پرداخت هزینه می‌رسد. در این شرایط، معمولا خود کاشی کار تعیین می‌کند که چگونه تمایل دارد دستمزدش پرداخت شود. روش‌های پرداخت دستمزد به صورت روزمزد، متراژی و چکی یا کنتراتی است.

روزمزد

در این روش، استادکار در پایان ساعت کاری دستمزد خود را بر اساس یک روز کاری که مشغول بوده است دریافت می‌کند.

متراژی

در این حالت، کاشی کار هزینه دستمزد خود را بر اساس متراژی که کاشی کرده است دریافت می‌کند که ممکن است در یک روز متراژ بیشتری را تکمیل کرده باشد و روز بعدی متراژ کمتری را پر کرده باشد و مبلغ کمتری دریافت کند. در این روش معمولا کاشی کار به صورت هفتگی دستمزد خود را دریافت می‌کند.

چکی یا کنتراتی

در روش چکی یا کنتراتی، استادکار کاشی و سرامیک با بررسی و برآورد محل و ابعاد و سایر فاکتورها، قیمتی را به صورت تقریبی اعلام می‌کند و دستمزدش را به صورت چکی یا کنتراتی دریافت می‌کند. روش چکی یا کنتراتی برای بناهای کمتر از 50 متر مربع انتخاب مناسبی است.

برش کاشی با الماس بر

خرید عمده کاشی دیواری و پرسلان از کاشی پارس

اگر انبوه ساز هستید یا به عنوان یک پیمانکار قصد دارید بهترین کاشی پرسلان و دیواری را خریداری کنید تا به کمک کاشی کاران حرفه‌ای خود بتوانید بالاترین کیفیت کار را تحویل دهید، اعتماد به کاشی پارس بهترین نتیجه را خواهد داد.
با توجه به این موضوع که تهیه کاشی و سرامیک مرغوب و درجه یک و اطمینان به کیفیت بالای آن اهمیت بالایی دارد، می‌توانید به نمایندگی کاشی پارس در شهر خود مراجعه کنید و لیست قیمت عمده کاشی پرسلان را بررسی کرده و محصول نهایی را تهیه کنید. برای بررسی قیمت عمده فروشی کاشی دیوار نیز می‌توانید با نمایندگی شهر خود تماس گرفته و از قیمت‌ها مطلع شوید و در نهایت از طریق مشاوره گرفتن از نمایندگی کاشی پارس، خرید خود را نهایی کنید.  

جمع بندی مطالب

نحوه محاسبه دستمزد کاشی کار تنها بر اساس مقدار کاری که استاد کار قبول می‌کند انجام ‌دهد نیست. بلکه، فاکتورهای بسیار دیگری بر میزان دستمزد کاشی کار دخیل هستند که شامل ابعاد کاشی و سرامیک، مساحت مکان مورد نظر، موقعیت مکانی آن، زیرسازی، جنس کاشی و بسیاری موارد دیگر است که با اطلاع از آن‌ها می‌توانید هزینه نهایی را برآورد کنید. در این مطلب به طور کامل در خصوص دستمزد کاشی کار و شیوه پرداخت آن صحبت کردیم.

سؤالات متداول

چرا جنس کاشی و سرامیک روی دستمزد کاشی کاری ساختمان اثر دارد؟

هرچه کاشی کیفیت بیشتری داشته باشد، تمرکز بر درست نصب کردن آن سخت‌تر خواهد بود. به همین جهت، درجه بندی کاشی بر دستمزد کاشی کاری ساختمان تاثیر می‌گذارد.

چرا در شیوه محاسبه کاشی کاری، شیوه نصب را هم لحاظ می کنند؟

شیوه نصب کاشی با توجه به سختی کار یا آسان بودن آن می‌تواند بر میزان دستمزد استادکار اثر بگذارد. به طور مثال، در روش نصب با چسب که نسبت به سایر روش‌ها آسان‌تر است و زمان کمتری لازم دارد، دستمزد کمتر خواهد بود. 

نظرات کاربران

کد امنیتی